Je pravda, že trh s elektronikou čím dál více zahlcují chytré telefony, tablety, na počítače, ani na notebooky už zkrátka nezbývá místo. Potrvá ještě dlouho, než se vůbec posuneme za hranici stolních počítačů, byť i dnes máme možnost „přesedlat“ na mnohem interaktivnější VR, co se týče hraní, nebo si veškeré věci udělat na tabletu s klávesnicí. Éra počítače však stále ještě nekončí, byť některé společnosti už teď novým uživatelům a jejich zařízením přizpůsobují vyhledávání na internetu.
Hrátky s drátky a vyhledáváním
Není nic obtížného hrát si s internetovými vyhledávači a upravovat hledané výrazy. Ani to není žádná věc, která by byla nedostupná veřejnosti, na internetu (paradoxně) najdeme spoustu společností, které rády za malý peníz dostanou jakoukoliv stránku hned o pár řádků výše – co by pro zákazníka kdo neudělal, že ano. Je však důležité podotknout, že mobilní a počítačová „verze“ internetu je přeci jen poněkud odlišnější, byť dnes má většina stránek obojí, málokterá je čistě stránkou mobilní. V nevýhodě jsou ale často také lidé, kteří hledají internetové stránky na mobilu – těm se poté špatně zobrazují, jsou pokřivené nebo se nezobrazí vůbec, a přesně s tím je třeba „zatočit“.
Proč je vlastně internetové vyhledávání tak důležité?
Samozřejmě, že uživatelské pohodlí, když už tedy odevzdáváme nemalou porci soukromí, je na místě a přece jen, uživatelů s chytrými telefony je dnes podstatně více než s počítači, a především jejich internetová aktivita je mnohem větší. Ale je to také podstatný zdroj financí, neboť stránky a weby jsou mnohdy rády, když si mohou připlatit lepší pozici mezi desítkami dalších. A google chrome nechce tratit oproti dalším prohlížečům, a protože je nejvyužívanějším internetovým prohlížečem, má taky zájem na tom, aby se právě na něm uživatel cítil dobře, aby našel, co hledal. Ale zároveň, aby se mu stránka dobře zobrazila.
Marketing je hlavním hybatelem internetu a dlouho ještě bude, kromě internetu věcí, ten je ale tak nějak jiným „trhem“, protože ten určitě uživatelé nevyužívají k vyhledávání e-shopů.